07/12/2011

Things that keeps me remember




Haih, terlalu banyak sangat kenangan aku dengan dia. Sepanjang aku kenal dia, dia banyak mengubah hidup aku sedikit sebanyak. Yah, I admit she's the best girl I've ever had. Dia jugak selalu ada bila aku perlukan tak kira apa-pun, awak sentiasa di sisi saya. Terima kasih :')


Well, harini aku nak ceritakan apa yang membuatkan aku mengingati dia, aku mengaku aku takboleh lupakan dia memang lah orang kata lama-lama boleh 'telan'. Tapi aku takboleh, sebab dia selalu ada dalam hati aku. Setiap kali aku buat sesuatu, mesti aku teringat kan dia. Macam mana aku nak lupakan dia sebab dia sebahagian daripada hidup aku. Okay, here's the things that keep me remember ;


The park ;


Well the park lah tempat yang paling banyak kenangan aku dengan dia. The park jugak tempat kitorang bergurau, bergaduh, merajuk, dan macam-macam lagi. Setiap kali aku pergi the park sorang-sorang mesti aku dapat rasakan yang dia ada dengan aku dan berjalan disebelah aku :') Haih sedih lah pulak bila ceritakan pasal kenangan aku dengan dia kat park. First time aku jumpa dia pun, kat the park, masa tu baru kenal. Aku ingat lagi masa first time kitorang jumpa tu, sekejap gila, jumpa kejap sangat, baru satu round dia dah nak balik. Well, masa tu dah pukul berapa pulak, dah pukul 6.30 petang dah beb. Gila apa nak jumpa anak orang sampai maghrib, haha. Kitorang jumpa pun pukul 6 sebab masa tu baru lepas hujan kalau tak pukul 5.30 kitorang jumpa. Second, tempat aku bermain nyorok-nyorok dengan dia. Bila aku duduk sebelah dia then aku cakap kat dia, "Husna tutup mata Husna then kira 1 sampai 10 k?" Dia pun jujur kira, haha. Then aku sorok belakang pokok, jenuh dia merungut panggil aku, "Haikalllll, mana awak niiiii eeeeee", hahaha aku suka bila dia panggil aku macam tu :') Third, dekat kedai abang tu, aku hafal apa yang dia beli, dia suka beli air ice lemon tea dengan cucur udang dan dia yang mengajar aku makan cucur udang sebab aku sebelum ni mana pernah makan cucur udang. Masa tu dia paksa aku rasa, aku bagi alasan, allergic udang lah, takboleh tengok udang lah, mimpi ngeri pasal udang lah and macam-macam lagi then dia suapkan. Err, boleh tahan kan cucur udang, SEBAB DIA SUAP, hahahaha. Okay next, tempat aku main badminton dengan dia, bila main badminton dengan dia mesti kena kuat iman, kalau orang panas baran jangan main dengan dia sebab dia ni suka bagi bola melalut lepastu malas nak bergerak sangat kalau diberi bola jauh-jauh. Tak lupa juga, bila main badminton waktu lepas hujan, aku lah yang lipatkan seluar dia supaya seluar dia tak basah, tak kotor. Bila aku lipat seluar dia, mesti dia rasa segan. Aku tak lupa semua tu :') Yang aku paling ingat sekali, bila dia/aku carry aku/dia naik basikal. Aku suka sangat bila dia carry aku naik basikal, larat pulak dia bawak aku, hahaha. Bila tang aku, aku carry dia sekerat jalan je, first time carry perempuan naik basikal, aicehhh. Last sekali, kat atas bukit, aku yang nak sangat bawak dia naik atas bukit the park tu, daripada atas bukit tu, lawa gila pemandangan dia, nampak semua tempat tapi tak lama sebab dia tu gayat, ape daaa and dia cakap masa tu first time naik kat sini, tak sangka pemandangan sini indah. Me too, that was my first time. Actually, banyak lagi kenangan aku dengan dia kat situ. Aku cerita mana yang paling aku suka.


Sekolah ;


Okay, lokasi seterusnya sekolah. Tanpa sekolah aku tak jumpa dia, tak mengorat dia, hahaha. Aku selalu suka tengok dia training main netball kat padang, walaowehhhh. Betul ke ni Husna? Dah macam lelaki dah dol. Aku kata macam tu sebab dia tu bila main suka menjerit, pebende lah. Bila kaki dia dah jejak padang, hilang keayuan dia, ngahahaha. Sampai ada satu hari tu, aku ponteng kelas semata-mata nak tengok dia training. Meng-skodeng lah kiranya, haha. Next, bila aku takda kawan nak rehat, aku ajak dia rehat sama-sama, jalan sama-sama, beli makanan sama-sama, makan pun sama-sama. Bila jumpa cikgu je, mula lah kelam-kabut, hahaha. Bukan apa, cikgu membebel jap lagi -.- Lastly, lepas balik sekolah aku selalu hantar dia balik rumah, kira hari-hari jugak lah aku hantar dia, walaupun rumah aku sesat jauh daripada rumah dia, tapi aku tak kisah semua tu, janji aku dapat tengok dia sampai rumah dengan selamat. Masa tengah jalan nak hantar dia ke rumah, aku suka letak batu dalam beg dia, hahaha. Tahun depan mesti dah tak dapat hantar dia balik lagi, rindu semua tu :'(


Aku rasa ni jelah yang mampu aku cerita, tak lalu nak tulis panjang-panjang lagi. Bukan apa, aku cuma... Err... S E D I H bila teringatkan dia, sekejap je dia dah tinggalkan aku :'(




It's so hard to let you go and I miss you every single our moment together and... I MISS YOU