11/09/2011

Rugby, I miss that



Selain daripada acara track, sukan rugby merupakan sukan kegemaran aku and aku pernah main sukan rugby ni untuk pasukan sekolah. Arwah papa aku pernah main sukan rugby ni sampai tulang belakang patah akibat kena rempuhan yang kuat dengan pasukan lain, kira aku ni ikut jejak arwah papa aku lah. Aku update blog pasal rugby ni pasal aku rindu sangat kat sukan ni, rindu teammates aku, rindu coach aku, rindu nak training sama-sama. Aku ingat lagi masa cikgu Mat uji ketahanan kitorang dengan angkat orang yang lebih besar/berat daripada kita then pusing 10 padang, siapa berhenti kena push-up then kena bahan. Kejam kan? Tapi aku suka, sukan rugby ni baru lah jantan sikit, kalau tak luka, tak lebam-lebam memang tak sah. And aku tak pernah lupa masa kita semua training dalam hujan, cikgu paksa main lasak-lasak, lumpur semua kitorang redah dengan sakit nya kena rempuh dengan kawan-kawan. Dalam team aku, aku main wing sebab aku mempunyai kepantasan untuk menyumbang markah. Masa main rugby lah, waktu nak balas dendam kat sapa-sapa yang korang rasa bengang. Nak langgar sekuat badak? Langgarrrrrrrrr....


All Blacks, team idola aku ;




Setiap kali diorang nak memulakan perlawanan diorang, diorang akan buat 'haka'. Diorang buat haka ni sebab diorang nak seru semangat nenek moyang diorang. Gempak tak gempak lah kan :0