08/10/2011

Joyride


                                                                              Me and Bro Aidil 




                                                                          
                                                                               Syaza and Nad






Fuhhh, letih gila malam ni berjalan, thanks Aidil bawak kitorang jalan-jalan malam ni. Pada mulanya dia ajak aku keluar semalam pukul 12.30 am, memang tak lah time tu aku tertidur. Aku yang ajak dia keluar, tapi dah dia dapat kereta masa tu, kesian kau Aidil, haha. Then, aku plan pulak harini keluar pusing-pusing KL. So, Aidil pun okay jelah, kereta pun ada. Yang pergi, aku, Aidil, Syaza, and Nad. Aidil ambil aku kat rumah pukul 9.30 pm, then lepas ambil aku, Aidil ambil Syaza dengan Nad. Bila semua dah ada dalam kereta, then kitorang plan nak pergi mana. At first, aku suggest kat Aidil pergi putrajaya, pemandangan kat sana lawa malam-malam then aku pula tak tahu jalan sama dengan Aidil, so tak jadi lah. Aidil dengan Syaza tak kisah nak pergi mana pun. Then, Nad ajak pergi Bukit Bintang, kitorang pun okay lah. Masa dalam perjalanan tu, riuh gila dalam kereta dengan gelak-tawa syaza, sambil tu diorang sembang pasal college diorang, aku diam je sebab aku sorang je budak sekolah, haha. Then sembang punya sembang, sesattttt masa tu pulak jalan sesak. Malam minggu plakkk. Masa sesat tu, kitorang dah dekat dah dengan Danau Kota, so Aidil ajak pergi downtown sana, kata Aidil kat sana besar, banyak barang yang best-best, kitorang pun singgah lah kejap. Masa dah park kereta, kitorang nampak kedai ais-krim tutti frutti berhadapan dengan parking kereta kitorang. Nad yang teringin sangat nak rasa ais-krim tutti frutti, so kitorang singgah lah kejap. Kat sana ais-krim memang mahal, baru 1 cup besar mangkuk, timbang punya timbang dah RM18 lebih -.- What the hell?! Mahal kottt. Baik makan McD. Nasib kitorang share masa tu, sharing is caring :) Nad beli satu Aidil beli satu. Sedap memang sedap, berbaloi lah kitorang rasa buat kali pertama. Then lepas je makan ais-krim tu kitorang terus pergi downtown. Perghhh, terbaik dohh downtown kat sana, besarrrrrrrrr gilaaaaaaaaaaaa. 2 kali ganda rasanya besar dia daripada downtown cheras. Kat sana aku dapat beli kemeja bunga-bunga, aku suka sangat, memang selama ni aku cari baju tu. Aku nak pakai masa keluar dengan Husna :) Kitorang pergi sana kejap je, dalam 10 min sebab hujan mula jatuh ke bumi. Then, tengok jam baru pukul 10.45, then kitorang decide pergi Bukit Bintang. Nak tahu sampai sana Bukit Bintang pukul berapa? Pukul 2 am -.- Sesat jauh doh kitorang sampai ke Wangsa Maju, Ampang lah Pandan Indah lah. Dengan hati yang tabah, akhirnya sampai jugak. Ramai jugak orang larut malam masa tu, golongan remaja melepak, ish ish ish. Mak bapak diorang tak ambil kisah ke? Sedihhh. Sampai je sana, kitorang singgah McD Bukit Bintang, si Aidil heboh lapar tak makan dari petang, so kitorang temankan dia makan, kesiannnn. Then lepas makan, kitorang jalan-jalan kat situ dekat Pavillion tu pun dah penat barulah kitorang rasa nak balik, masing-masing dah keletihan. Sampai rumah pukul 3. Terbaikkkk, nasib mama tak bising. Thanks bro, bawak aku jalan-jalan :)



                                                                  Sahabat hingga ke akhir hayat