23/09/2011

Everything that I do, reminds me at you.

Petang semalam aku IM dengan Aidil, dia ajak tengok wayang cerita Johnny English. First, aku taknak, aku cakap kat Aidil, "Sorry Dil, aku rasa aku tak pergi, kau tahu kan aku baru lepas break, aku tengah sedih". Aidil pun pujuk aku, takpa, kau releks lah, kalau kau keluar malam ni, aku dengan Kiah ada, jangan sedih. Then, fikir balik, baik aku keluar, aku takboleh sorang-sorang. Malam tu Aidil message pukul 9 gerak tengok wayang kat mines. Tiba-tiba, Kiah message kat aku, dia takdapat pergi tengok wayang, mak dia tak bagi keluar malam. So, aku dengan Aidil jelah yang pergi. At first, aku ada ajak Nadzrin pergi sekali, pun dia tak boleh pergi. Dia nak pergi makan malam dengan family dia.


Masa dalam perjalanan tu, dalam kereta, Aidil onn radio. Bukak je radio tu, lagu Jars of Heart dimainkan. Tiba-tiba aku teringatkan Husna. Ya Allah, ni lagu kegemaran dia, dan dia pernah minta aku letakkan lagu tu kat dalam blog dia. Sedih sangat-sangat wehh. Then sampai je mines, terus pergi beli tiket wayang. Movie start pukul 11.40 pm, kitorang sampai pulak 9.30 pm. Aku cakap dengan Aidil, ada 2 jam sebelum cerita tu start. Kita nak buat apa? Then, Aidil ajak pergi main game token. Aku pun ikut lah, dengan takda mood nya masa tu, aku main jelah. Lepas je main game token, kitorang jalan-jalan, semua kedai tutup time tu. Tiba-tiba aku terpandang kedai 'honey bee', kedai yang aku belikan hadiah untuk Husna. Banyak sangat benda yang mengingatkan aku kat Husna. Obviously, aku tak boleh lupakan dia.


Aku terhibur, dengan movie semalam. Sedikit sebanyak, dapat menggembirakan aku. Pukul 2.00 am aku sampai rumah, tapi hati aku tak rasa nak balik rumah lagi. Then aku duduk sorang-sorang, aku merokok berbatang-batang. Aku dah cakap, aku tak boleh sorang-sorang, mula lah aku buat benda lain. Sebelum ni, Husna yang selalu bagi nasihat kat aku supaya jangan merokok. Now, dah takda siapa nak nasihatkan aku :'(