22/07/2011

Better luck next time

Semalam merupakan hari sukan di sekolah SMK Sri Permaisuri and SMK Alam Damai dijemput untuk acara jemputan 4x100m. Sekolah tu memang bagus lah bagi aku, bayangkan diorang kalah acara padang & balapan paling cikai pun wakil negeri. Negeri? Damn, they good in sports. Masa dah sampai sana, aku dengar lah cikgu diorang berucap. Kat sekolah diorang ada cikgu dari Amerika Syarikat, untunglah kan dapat cikgu yang begitu bagus sampai di-import luar negara. Fuhhh~ Lepastu, diorang ada tokoh kokurikulum diorang. Tokoh diorang perempuan, dia diberi penghargaan sebab dia pernah memenangi acara padang di sukan kebangsaan, sukan sea, and yang paling gempak sekali sukan olympic di Beijing 2008 yang lepas. Kalau aku lah jadi dia, aku bangga gila dengan diri aku, sebab tu yang aku harapkan, tapi takpelah, bukan rezeki aku lagi. Kat sana saingan kitorang memang cukup hebat. Ni list dan lorong sekolah-sekolah yang dijemput semalam;



1- Victoria Institution
2- Sekolah Sains Alam Shah
3- SMK Alam Damai
4- SMK Sri Permaisuri (A)
5- SMK Taman Connought
6- SMK Seri Tasik
7- SMK Sri Permaisuri (B)
8- SMK Seri Mulia 


Gempak kan saingan kitorang? Masa tu lah aku dengan yang lain dah mula rasa goyang. Kat sana jugak yang baru kitorang tahu, setiap pasukan diorang semuanya under 18, team aku pulak aku sorang je bawah 18 yang lain semua bawah 15. Takpelah, kita lawan jelah dengan diorang, kalah menang adat pertandingan.

Result 4x100m;

1- Victoria Institution
2- SMK Sri Permaisuri (A)
3- Sekolah Sains Shah Alam
4- SMK Taman Connought
5- SMK Alam Damai


Memang aku kecewa dengan keputusan tu, tapi takpelah, next year ada lagi. Dont give up guys. Cikgu pun cakap kita boleh menang tahun depan, InsyaAllah. Sebab 4x100m yang lepas sekolah kita johan 4x100m.


Atlit 4x100m SMK Alam Damai:

1- Daniel
2- Amirul
3- Ariff
4- Haikal
*Rosman (sub)






Kay, keseluruhan aku agak puas hati lah dengan perfomance kita semalam. Korang buat bersungguh-sungguh. Pada pandangan aku semalam, Daniel memang terer lah semalam sebab dia maintain je tak bagi orang potong dia. Amirul, dia lari dengan bagus and laju. Ariff, dia power masa lari kat selekoh tapi 1 je yang sakai sikit masa kau passing batton kat aku, sampai kau terlanggar aku haa. And aku, puas hati dengan diri aku sendiri sebab dapat potong 3 sekolah yang lain.


         WE WILL RETURN NEXT YEAR