01/10/2011

Do the best, sayang

Haih, risau pula aku bila fikir kan pasal PMR. Actually, bukan aku yang nak PMR tapi Husna. Genlte risau weh aku dibuatnya. Yang selalu bermain dalam fikiran aku, Husna dah ready ke? Aku tak tahu lah tapi yang aku mampu buat untuk dia ialah sentiasa mendoakan kejayaan dia dan memberi dia semangat. Husna, Haikal nak pesan ni, sebelum pergi sekolah, solat subuh, sujud lama-lama, minta petunjuk, berdoa supaya Allah terangkan hati Husna untuk menjawab periksa. Jangan lupa, salam umi abah, minta maaf, minta halalkan segala makan minum Husna, peluk umi abah. Bila dapat paper, jangan nervous, sentiasa istighfar, kalau takdapat ke confuse ke tinggalkan soalan tu, buat soalan lain, kalau dah siap awal, semak! Paling penting sekali, lepas keluar dewan jangan nak mengada pergi semak kertas periksa yang dah buat, kerja bodoh kay, kerja bodoh. Dapatnya tahu, markah Husna sikit, tak ke hampa. Markah tinggi ke rendah, buat tak tahu. Past is past. Ingat janji Husna kat Haikal, mesti 4A paling kurang, ingat kan kan? Haikal yakin Husna boleh buat, jangan rasa diri tu rendah sangat, yakin diri, tu penting. Ingat apa yang Haikal pesan semua tadi, jangan buat umi abah kecewa. I know you can do it, sayang.