16/07/2011

More to fitness


Hey guys, apa macam sabtu ni? Having fun, ke bosan? Tak kisah lah kan. Kay harini aku nak kongsi sikit cerita pasal fitness ni. Haritu aku post pasal training kan? So, pagi tadi kitorang training. Nama je training, tapi MORE TO FITNESS. Perghh, korang tak rasa fitness macam mana, sakit gila badan-badan ni tadi. Fitness ni lebih kepada, upgrade ketahanan badan, muscle, and kekuatan tubuh seseorang. Okay, first cikgu Roslam suruh kitorang test angkat dumbell, sumpah berat gila. Aku pun angkat lah sebanyak mungkin. Alhamdulillah, aku mampu angkat dumbell seberat 3-5kg, hahahaha. Ingat 5kg tu tak berat? Try angkat tengok. Then lepastu, cikgu suruh kitorang stretching kat luar sekolah untuk hadapi malapetaka fitness yang paling aku menyampah. Fitness yang kitorang buat adalah, untuk menguatkan otot dan peha. Cikgu suruh kitorang jalan pantas daripada sekolah SEMEKAD sampai u-turn kat bawah SK Alam Damai, lepas u-turn kitorang kena jogging, and tunggu tiupan wisel cikgu, kitorang kena pecut. Cikgu suruh buat 2 set, 2 set sebanyak 16 ulangan yang aku sebut tadi. Sumpah penat. Tapi cikgu berpuas hati lah dengan kitorang sebab kitorang buat dengan bersungguh-sungguh even ada yang tak larat, ada yang sampai termuntah-muntah masa buat fitness tadi. Syukur, aku sikit pun rasa nak berputus asa nak berhenti buat fitness ni, walaupun kepala aku dah berpinau-pinau. Masa kitorang buat fitness pagi tadi, cikgu Khairom pun ada, aku tak tahu lah dia kata apa kat cikgu Roslam, tapi yang paling best masa aku tgh pecut tu, PENGETUA buat 'ibu jari kat aku', tanda bagi semangat kat aku. Sayang pengetuaaaaaaaaaa! Keseluruhan fitness ni, aku yang leading, second Amirullah, third Danyel (sebab dia demam), Last, Rosman (budak muntah). Yang tak datang tadi, Ariff Sulaiman. Balik kampung katanya. Esok ada lagi malapetaka ni -.- Moga aku dapat bertahan dengan cabaran ini, ya tuhan.


       I WANT TO BE A HERO TO MY SCHOOL